top of page

מחזורי לידה על פי הזודיאק


בניגוד לרגע המוות, שלקראתו אנו צועדים בעיניים פקוחות, בלידתנו העיניים סגורות, וכך לכאורה איננו יכולים לתת עדות לרגע הגעתנו לעולם. כיצד נמצא בתוכנו עדות לזמן גורלי זה בו התגשמנו ומה היא תכיל?

משחר האנושות שימשה האסטרולוגיה ככלי להבנת האדם והעולם: מפות שמורכבות מנתוני שעה ומקום יוצרות תמונה שמימית לאירוע שהתרחש עלי-אדמות ובכך נותנת לו משמעות ועדות. ממש כפי שאנו לומדים לקרוא את מחוגי השעון, אנו מתבוננים בתנועת הפלנטות ומבינים משהו על תנועתנו הפנימית. בכולנו מתקיימים כוחות הפלנטות, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא.

"הפלנטות," אמר שטיינר, "הן כוחות גדולים המכוונים את שעון העולם הגדול שמשפיע על המתרחש בתוך האדם עצמו״.

שנים עשר המזלות יושבים קבוע על שולחן השמיים, במעגל מושלם הם מסובים ומנהלים שיח עם הקרובים אליהם ועם השכנים ממול... להבנת תהליך ההיריון ושער הלידה, ניגע בעדינות במזל סרטן ומזל טלה כאבטיפוסים.

נקודת הפתיחה של גלגל המזלות שייכת כאבטיפוס למזל טלה, הנשלט בידי כוחותיו של מאדים וקשור לכוחות פריצה ולידה. חווית ההתעוררות מידי בוקר מאפשרת לנו לחוות בזעיר אנפין את המעבר מעולמות הרוח לקיום הארצי, כפי שקורה בצורה דרמטית ברגע הלידה. שטיינר מתייחס הפלנטות כאל כוחות שעוטפים אותנו בשינה ומדבר על מאדים, שליט מזל טלה, כעל ישות המעוררת אותנו ליקיצה – אם כך אפשר להניח כי כוחותיו של מאדים קשורים לקול תרועת החצוצרה שמעורר אותנו להיוולד מרחם אימנו!

שליט מזל סרטן הוא הירח. אנו דוגרות על ההיריון כמו סרטנים; כבר פחות הולכות בקו ישר, נעות מצד לצד, מבקשות להתחפר מתחת לחול הרך או להיעלם במים ובעיקר לדגור ולנהל שיחות קוסמיות שלעיתים אינן מובנות לאלו ההולכים על שניים...

״ההדגרה הקוסמית״ קורא גאורג גלצר בספרו הרדיקלי פרפר ופרח להלך הרוח של מזל סרטן. מונח נפלא לרחם הגלקטי שהינו הירח, שסובב את כדור הארץ, עוטף אותנו כאם גדולה ומעניק מאורו בחשכת הלילה. מזלות המים הם: סרטן - רחם, עקרב - המייצג את המיניות וההעמקה אל מחשכי הבריאה במהלך חודשי ההריון, ודגים - תעלת הלידה, רגע טרנס-פרסונלי של איחוד עם כוליות העולם דווקא במעבר.

מיקומו של הירח במפת הלידה נותן תמונת מראה: לנולד (איך חווה את ההיריון ואת ילדותו), לאימו (עמדתה כלפיו והאופן שבו הוא חווה אותה) ולהורה – גם להוריו וגם להורה שהוא עצמו יהפוך להיות בבגרותו (איך להגן, לשמור ולהעניק מאורם). כמלווים של הילד, המפה האסטרולוגית מצביעה על התנאים בהם הוא יכול לחוש בנוח ועטוף. מיקום הירח מגלם (ומתרגם) רגישויות מסוימות, פגיעות וצרכים אינטימיים.

״הכול חוזר אל הים

שם אלמוגי מלח

מחשמלים את המים״

יונתן ברג

בתום תשעת חודשי ההיריון, מעטפת המים הראשונית מחשמלת את הכבלים הארציים, המים יורדים ושער הלידה מתחיל להיפתח.

״נקישת יד הבורא

בשער לידת האני״

נספור 9 שמשות מחודש יולי, בו השמש במזל סרטן, ונגיע אל ציר האביב במזל טלה: התינוק של הזודיאק. הקרניים נוגחות בעולם על מנת לפרוץ קדימה, אנו בוקעים מהרחם העוטף מתוך אהבתנו לחיים, יוצרים את פועלנו בעזרת הכוח לדחוף קדימה. הטלה מייצג את ההתחלה הראשונית בתהליך התפתחותי שלנו כבני-אדם. לעומת מזל סרטן שקשור לאלמנט המים, כאן אנו משחקים באש ומתחילים להתייחס, לבטא ולחוש, מחפשים ונוגעים בניצוץ שמעיר אותנו לעצמנו, להופעתנו החד פעמית. התנגדות, חום, קור, מאבק בין הנעה לתקיעות, עכשיו הדחף להוליד ממשי גם מצד היולדת. טבעת-האש מתחילה להתהדק בצירי הלחץ ומגיחה צעקתנו הראשונית!

אירוע הלידה מהדהד באופן ישיר את מפת-הלידה של היולדת ואפשר לראות כך את קשר האהבה הגורלי והמסתורי הזה בין אם לילדיה. ​

״לֹא אֵלַת פִּרְיוֹן

לֹא הִתְחַדְּשׁוּת הַבְּרִיאָה,

לֹא אֱלוֹהִים הַמְּדַבֵּר דֶּרֶךְ

גּוּפִי, לֹא שַׁאֲגַת כָּל

דּוֹרוֹתַי

חִלַּצְתְּ עַצְמֵךְ מִתּוֹכִי

כְּפִי שֶׁנָּחָשׁ מֵסִיר מֵעָלָיו אֶת הַנֶּשֶׁל,

כְּפִי שֶׁפַּרְפַּר בּוֹקֵעַ מִגֹּלֶם,

כְּמוֹ אֲפוּנִים הַמּוֹתִירִים מֵאֲחוֹרֵיהֶם

תַּרְמִיל מְרֻקָּן.״

לידה - מיה טבת דיין

זהו. התעוררנו בזמן, בעיניים סגורות מתוך המים, אל החוף שבחרנו בקפידה. נמצאה נקודת ההתחלה של המעגל ונראה האופק.

רגע קריטי זה של הפרידה הראשונה מרמז על האופן שבו הגיע התינוק לעולם, האווירה אליה נולד, כיצד ייצור בעולם את רגשותיו, את מחשבותיו שייעצבו את גופו עד לפיזי. נקודת ההתחלה שתייצג את תשוקותינו להתגשם בעולם ויחד עם מיקום השמש להצית את האני שלנו באש היום. אנחנו לא זוכרים את רגע הלידה שלנו, אך הכוכבים זוכרים עבורנו שאנחנו ממחישים את הרוח בגופנו. הכוכבים זוכרים את היותנו שייכים להם.

Recent Posts
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page