top of page

וְאָשִׁיב בִּמְחִיאַת כַּף בָּאֲוִיר הַצָּלוּל / שער האחר במאזניים

ביום השיוויון האביבי, כתבתי על מזל טלה, הפותח את שרשרת ה:12 כתבתי על שער האש, המחזיר אותנו חזרה לעצמנו, אותי חזרה לעצמי. אש הרצון המוביל ללידה להתפקעות והתפקחות. כמה ימים לפני היום הקצר בשנה, פגשתי אישה יפה, שראתה איך הזריחה והשקיעה מתחילות להתאזן ולהיות באותה השעה המקבילה. אני תוהה מה תכתבי על זה עכשיו, אמרה. על יום השיוויון הסתוי בשנה .

מעגל 12 המזלות עובד תמיד במולות: ציר האביב מול ציר הסתיו, מול שער האש נמצא שער האוויר, מול המים- האדמה. האש והאוויר יחד מוליכים הם את העשן, ומעידים ל אחר על מיקומה של מדורה המתרחשת. העשן מיד פונה מהמרכז אל עבר הרוח הנושבת, מתרחב לתוך סביבתו, מעיד על החלל שנמצא סביב.

ניקח את התמונה של אש המדורה והעשן כסימובליות להבנת אני (אש המדורה) מול האחר (עשן המדורה) ונמצא כי מזל מאזניים משתקף דרך עמודי העשן האלו: מתערטל, מתכסה, מחפש הרמוניה, יוצא מתוך מיקוד אל הסביבה הרחבה, מצביע היכן שאין אמפתיה. אין עשן בלי אש, ואין אחר בלי אני. איך אוכל למצא את עצמי באחר? כיצד אני מוצאת את האחר בי? אלו שאלות ראשוניות המובילות להעמקה של כל מערכות היחסים שלנו: לחמלה סביבם, ליצירת הרמוניה, לאיזון נכון בין שיחה לתנועה, לאיזון בין קירבה ומרחק... ​מזל מאזניים בקליגרפיה שלו הוא המאזניים עצמם: שוקלים היטב את הסיטואציה לפני התגובה, שמים על מאזן המשקל את המסקנות ומתבוננים. הצל של הפעולה יכול להיות נימנעות מפעולה כלשהי והישארות בהתנדנדות בין שני כפות המאזניים. משימת מאזניים הינה לעמוד על שלהם, ובעמידה הזקופה הזו להוות השראה איך המרכז הוא חלק מהשלם.

לְהִתְבּוֹנֵן בַּמִּלָּה כֹּחַ. בְּמַרְפְּקֶיהָ.

לְהִתְבּוֹנֵן בַּמִּלָּה אָנָּא. בְּקִדָּתָהּ.

וּלְבַקֵּשׁ בְּקוֹל אֶחָד: אָנָּא בְּכֹחַ.

לַעֲשׂוֹת הִשְׁתַּדְּלוּת נוֹסֶפֶת.

לְהִזָּכֵר שֶׁבִּתְנוּעַת הַיָּד בְּבַת אַחַת

מוּנָף מַרְפֵּק בְּזָוִית מְחֻסְפֶּסֶת

וְנֶחְבָּא קִפּוּלוֹ, שֶׁהוּא סוֹד רַךְ.

עַשֵּׂנִי מוּדַעַת לִשְׁנֵי הַקְּטָבִים

הִתְרַפְּקוּת וּמַרְפֵּק

בְּכָל תְּנוּעַת יָד בָּעוֹלָם

וְאָשִׁיב בִּמְחִיאַת כַּף

בָּאֲוִיר הַצָּלוּל.


Muhammad patriot (from the book of kings)

כיצד אני מוצאת בי את האחר, מיד מוביל לחווית אהבה (או לפחות לאמפתיה) : אהבה הופכת אותנו מודעים לאחר ומעירה אותנו לדברים היפים סביבנו; אומנות, מוזיקה, שירה, השראה ליופי לעצמנו להופעתנו לבית שלנו ולחיי האחר. וונוס במאזניים מזכירה לנו את כל מה שאנו מעריכים ונהנים ממנו במערכות היחסים שלנו עם חברים ומשפחה.


Nida patriots (from the book of kings)

"אנשים זה דבר מטומטם...״ כתב בקט ב״מחכים לגודו״ בן מזל טלה. העולם הוא אבסורד ואין הגיון, אך המאזניים מראים אחרת. אין התפתחות אמיתית בלי אנשים, בלי אינטקרציות, האנושות מראה מכל מקום את מכאוביה החסרי הגיון. עלינו ללמוד לחיות לאמץ ולהסתדר ולפתוח את הגיון הלב... פתח הכאב גדול כאשר אנו נכווים, והעשן היוצא ממדורת הכאב הוא ארוך וסמיך. אך למידה של אהבה וחמלה כפי שמאסטרים גדולים אמרו, באה ללמדנו לצאת ממעגל הסבל ולהבין מהו המאמץ המתבקש כדי להביא להרמוניה במערכת היחסים, גם אם זה במחיר של צלקת מהכוויה, הזמן הוא רופא גדול. וזוהי בדיוק האנושיות שלנו מול הכוכבים המדברים.

כיצד להפוך תגובתיות (טלה) לפעולה משותפת ? (רוח מאזניים השואף לקראת חברו הדלי...)

Rapture, Shirin Neshrat . video still

בנימה אישית, אותי אישית וונוס שליטת מאזניים והירח שנכנס גם הוא למזל מאזניים (כמו בכל ראש חודש הירח והשמש מסתנכרנים) וונוס מחזקת אותי בהשראתה להתעטף במיסוך האהבה שלה ולהיכנס אל השמיים ככוכב בוקר עכשיו- ולאפשר לנו לעטוף בחמלה את סביבתנו, ולמצא שוב ושוב יופי בו ובה, בתנועה אליו ואליה, בצליל, ובמילה...

Recent Posts
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page